Personal Info

Billing Details

Για να πραγματοποιήσετε τη Δωρεά σας στο Σωματείο «Ίκελος», ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Κάντε την κατάθεση της δωρεάς σας στον τραπεζικό μας λογαριασμό ( IBAN: GR1702602470000530201273260 ) στην Τράπεζα (EUROBANK) γράφοντας το ονοματεπώνυμο σας στην αιτιολογία συμπληρωματικά με την λέξη «ΔΩΡΕΑ».
  2. Στείλτε το καταθετήριο σας με email στο: info@somateio-ikelos.gr και θα σας απαντήσουμε για επιπεβαίωση.
  3. Μπορείτε να μας καλέσετε κι εσείς στα τηλέφωνα επικοινωνίας μας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αν έχετε τυχόν απορίες.

 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΚΕΛΟΣ
Διεύθυνση: Κορίνθου 270-2, Τ.Κ. 26221, Πάτρα, Ν. Αχαΐας
Τηλ.: 2616 007918
Email: info@somateio-ikelos.gr

 

Εκτιμούμε ιδιαίτερα την προσφορά σας και σας ευχαριστούμε θερμά που υποστηρίζετε ενεργά τον σκοπό μας!

Μόλις δούμε την Δωρεά σας θα σας αποστείλουμε το αποδεικτικό της κατάθεσης σας.
Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

Ευχαριστούμε!

Donation Total: €100,00

Προκλήσεις και Υποστήριξη των Φοιτητών στο Φάσμα της Ψύχωσης στο Ακαδημαϊκό Περιβάλλον

Τι είναι η Ψύχωση;
Η ψύχωση είναι μια ψυχιατρική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από αποδιοργάνωση της σκέψης, της αντίληψης και της συμπεριφοράς. Βασικά συμπτώματα περιλαμβάνουν ψευδαισθήσεις, παραληρητικές ιδέες και αποδιοργανωμένη σκέψη. Συχνά εμφανίζεται κατά τη μετάβαση από την εφηβεία στην ενήλικη ζωή, μια περίοδο που συμπίπτει με την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Fusar-Polietal., 2020). Η πρώιμη παρέμβαση είναι κρίσιμη για την αποτροπή περαιτέρω επιδείνωσης και την ενίσχυση της ψυχικής υγείας (Tayloretal., 2015).

Προκλήσεις που Αντιμετωπίζουν οι Φοιτητές με Ψύχωση

Η φύση της ψύχωσης και οι ακαδημαϊκές δυσκολίες:

  • Η ψύχωση (και ειδικά η σχιζοφρένεια) συχνά επηρεάζει την ικανότητα συγκέντρωσης, μνήμης, οργάνωσης και κατανόησης του χρόνου. Αυτό μπορεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα των φοιτητών να παρακολουθούν μαθήματα, να διαβάζουν για εξετάσεις ή να παραδίδουν εργασίες(Pedrelli, Petal. (2015).
  • Η συναισθηματική αστάθεια: Η ψύχωση μπορεί να προκαλέσει έντονα συναισθηματικά επεισόδια, όπως άγχος, φόβο ή ακόμα και παραληρητικά ή ακουστικά/οπτικά ερεθίσματα, που επηρεάζουν την ικανότητα του φοιτητή να ακολουθεί την ακαδημαϊκή πορεία του με ευχέρεια(Pedrelli, Petal. (2015).
  • Αναστάτωση της καθημερινής ρουτίνας: Η συχνότητα των ψυχωτικών επεισοδίων ή της υποτροπής μπορεί να διαταράξει την καθημερινότητα του φοιτητή, γεγονός που ενδέχεται να μειώσει τη δυνατότητα του να ακολουθήσει τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών με τον ίδιο τρόπο που το κάνει κάποιος χωρίς ψυχική ασθένεια(Pedrelli, Petal. (2015).

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Γνωστικές Δυσκολίες: Οι φοιτητές με ψύχωση παρουσιάζουν προβλήματα μνήμης, προσοχής και εκτελεστικής λειτουργίας, που επηρεάζουν τη λήψη σημειώσεων, τη διαχείριση χρόνου και τη συμμετοχή σε εξετάσεις (Fusar-Polietal., 2020).
  2. Κοινωνική Απομόνωση: Οι ψευδαισθήσεις και οι παραληρητικές ιδέες μπορεί να οδηγήσουν σε απομόνωση και δυσκολίες στις κοινωνικές σχέσεις. Το στίγμα επιδεινώνει την κατάσταση, ενισχύοντας την κοινωνική απόσυρση (Klineetal., (2014),Morrisonetal., (2016).
  3. Απρόβλεπτη Φύση των Συμπτωμάτων: Οι οξείες φάσεις μπορεί να διακόψουν τη συνέπεια στις παρακολουθήσεις και στις εργασίες, επηρεάζοντας αρνητικά την ακαδημαϊκή απόδοση (Corriganetal., 2009).
  4. Συναισθηματική Επιβάρυνση: Το άγχος και η κατάθλιψη είναι συνήθεις συνοδές καταστάσεις, που προσθέτουν πίεση στη διαχείριση των σπουδών και της ψυχικής υγείας (Fusar-Polietal., 2020).
  5. Η ακαδημαϊκή πίεση και οι συνέπειές της:
  • Οι εξετάσεις, οι προθεσμίες εργασιών και η συνεχής αξιολόγηση μπορεί να είναι εξαιρετικά πιεστικές και να επιδεινώνουν την ψυχική κατάσταση των φοιτητών με ψύχωση, καθώς οι συνθήκες αυτές απαιτούν όχι μόνο διανοητική και σωματική εγρήγορση, αλλά και συναισθηματική ανθεκτικότητα(Pedrelli, Petal. (2015).
  • Η ανάγκη για υψηλές επιδόσεις σε μια διαρκώς ανταγωνιστική ακαδημαϊκή ατμόσφαιρα μπορεί να γίνει ιδιαίτερα αποθαρρυντική και να προκαλέσει αίσθημα ανεπάρκειας ή απογοήτευσης σε έναν φοιτητή με ψυχική ασθένεια. Ο φοιτητής μπορεί να έχει την αίσθηση ότι δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του μαθήματος, παρά τις προσπάθειές του(Pedrelli, Petal. (2015).
  1. Στίγμα και κοινωνική πίεση:
  • Το στίγμα για την ψυχική ασθένεια, ακόμη και σε ακαδημαϊκό περιβάλλον, μπορεί να προκαλέσει στους φοιτητές έντονα συναισθήματα ντροπής ή φόβου ότι δεν θα καταφέρουν να περάσουν τα μαθήματα ή ότι οι άλλοι φοιτητές/καθηγητές θα τους απορρίψουν(Pedrelli, Petal. (2015).
  • Ειδικότερα όταν δεν υπάρχει κατανόηση στις δυσκολίες των φοιτητών με ψύχωση, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω απομόνωση και άρνηση της βοήθειας που μπορεί να χρειάζονται (Pedrelli, Petal. (2015).

 

Υποστήριξη στο Ακαδημαϊκό Περιβάλλον

  1. Προσαρμογές στο Πρόγραμμα Σπουδών: Εξατομικευμένες προσαρμογές, όπως επιπλέον χρόνος στις εξετάσεις, ηχογραφημένες διαλέξεις, και ευέλικτες προθεσμίες, μειώνουν το άγχος και διευκολύνουν τη συμμετοχή των φοιτητών (Klineetal., 2014).
  2. Πρόσβαση σε Υπηρεσίες Ψυχικής Υγείας: Η διασύνδεση με ειδικούς και η ένταξη σε ομάδες υποστήριξης βελτιώνει τη διαχείριση της ψυχικής κατάστασης (Morrisonetal., 2016).
  3. Ευαισθητοποίηση και Εκπαίδευση Καθηγητών: Η κατανόηση της φύσης της ψύχωσης και η προσαρμογή της διδασκαλίας στις ανάγκες των φοιτητών είναι κρίσιμες για την ένταξή τους (Corriganetal., 2009).

Συμπεράσματα

Η ολοκληρωμένη προσέγγιση που συνδυάζει υποστήριξη από το πανεπιστήμιο, ευαισθητοποίηση καθηγητών και κατάλληλες προσαρμογές μπορεί να ενδυναμώσει τους φοιτητές με ψύχωση, προάγοντας την ακαδημαϊκή και προσωπική τους επιτυχία.

 

Βιβλιογραφία

  1. Fusar-Poli, P., et al. (2020). Early intervention in psychosis: State of the art. LancetPsychiatry.
  2. Kline, E., et al. (2014). Handbook of School Mental Health: Research, Training, Practice & Policy.
  3. Pedrelli, P et al. (2015).College Students: Mental Health Problems and Treatment Considerations, National Library of Medicine,Acad Psychiatry
  4. Morrison, A. P., et al. (2016). Improving outcomes in psychosis: The role of early intervention.
  5. Corrigan, P. W., et al. (2009). Challenging the public stigma of mental illness: A meta-analysis of outcome studies. Psychiatric Services.

Ζαφειρίου Μαρία

Κοινωνική Λειτουργός MSc

Μονάδα Έγκαιρης Παρέμβασης στη Ψύχωση Κορυδαλλού

Σχετικές Αναρτήσεις