Personal Info

Billing Details

Για να πραγματοποιήσετε τη Δωρεά σας στο Σωματείο «Ίκελος», ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:

  1. Κάντε την κατάθεση της δωρεάς σας στον τραπεζικό μας λογαριασμό ( IBAN: GR1702602470000530201273260 ) στην Τράπεζα (EUROBANK) γράφοντας το ονοματεπώνυμο σας στην αιτιολογία συμπληρωματικά με την λέξη «ΔΩΡΕΑ».
  2. Στείλτε το καταθετήριο σας με email στο: info@somateio-ikelos.gr και θα σας απαντήσουμε για επιπεβαίωση.
  3. Μπορείτε να μας καλέσετε κι εσείς στα τηλέφωνα επικοινωνίας μας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση ή αν έχετε τυχόν απορίες.

 

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΙΚΕΛΟΣ
Διεύθυνση: Κορίνθου 270-2, Τ.Κ. 26221, Πάτρα, Ν. Αχαΐας
Τηλ.: 2616 007918
Email: info@somateio-ikelos.gr

 

Εκτιμούμε ιδιαίτερα την προσφορά σας και σας ευχαριστούμε θερμά που υποστηρίζετε ενεργά τον σκοπό μας!

Μόλις δούμε την Δωρεά σας θα σας αποστείλουμε το αποδεικτικό της κατάθεσης σας.
Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε διευκρίνηση.

Ευχαριστούμε!

Donation Total: €100,00

Ο Ρόλος των Σχολικών Ψυχολόγων στην Υποστήριξη Ατόμων με ΔΑΦ

Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα νευροαναπτυξιακών διαφοροποιήσεων, οι οποίες επηρεάζουν την επικοινωνία, την κοινωνική αλληλεπίδραση και τη συμπεριφορά. Σε ένα σχολικό περιβάλλον, όπου η κοινωνικοποίηση και η προσαρμογή σε δομές είναι βασικά στοιχεία της καθημερινότητας, ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου είναι ζωτικής σημασίας για την ουσιαστική ένταξη και υποστήριξη των μαθητών με ΔΑΦ.

Ποιος είναι ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου;

Ο σχολικός ψυχολόγος είναι ο ειδικός που γεφυρώνει το παιδαγωγικό με το ψυχοκοινωνικό πλαίσιο ενός σχολείου. Στην περίπτωση των παιδιών με ΔΑΦ, αναλαμβάνει ρόλους που περιλαμβάνουν:

  1. Αξιολόγηση και Διάγνωση
  • Συμμετέχει στη διεπιστημονική ομάδα για την αναγνώριση των ιδιαίτερων αναγκών του παιδιού.
  • Συμβάλλει στην πρώιμη ανίχνευση και κατανόηση των χαρακτηριστικών της ΔΑΦ.
  • Χρησιμοποιεί εξειδικευμένα εργαλεία αξιολόγησης (παρατήρηση, ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις με γονείς και εκπαιδευτικούς).
  1. Σχεδιασμός Εξατομικευμένων Παρεμβάσεων
  • Συνδράμει στον σχεδιασμό και την εφαρμογή Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ).
  • Βοηθά στην προσαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, λαμβάνοντας υπόψη τα μαθησιακά προφίλ των παιδιών με ΔΑΦ.
  • Παρέχει ψυχοκοινωνική στήριξη σε μαθητές με ΔΑΦ, εστιάζοντας στην ενίσχυση της αυτορρύθμισης, της κοινωνικής κατανόησης και της συναισθηματικής έκφρασης.
  1. Συνεργασία με Εκπαιδευτικούς και Γονείς
  • Καθοδηγεί και συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς για κατάλληλες στρατηγικές διαχείρισης συμπεριφοράς μέσα στην τάξη.
  • Οργανώνει συναντήσεις με γονείς για να ενισχύσει τη συνέπεια ανάμεσα στο σχολικό και οικογενειακό περιβάλλον.
  • Ενισχύει τη διεπιστημονική συνεργασία (π.χ. με λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς).

 

  1. Καλλιέργεια ενός Συμπεριληπτικού Κλίματος
  • Εκπαιδεύει την σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, συμμαθητές) στην κατανόηση της νευροποικιλότητας και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.
  • Παρεμβαίνει σε φαινόμενα κοινωνικού αποκλεισμού, απομόνωσης ή σχολικού εκφοβισμού.
  • Οργανώνει δράσεις προαγωγής ενσυναίσθησης και σεβασμού προς τα άτομα με ΔΑΦ.

Προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί ψυχολόγοι

Παρά τον κρίσιμο ρόλο τους, οι σχολικοί ψυχολόγοι συχνά εργάζονται υπό δύσκολες συνθήκες:

  • Υπερβολικός αριθμός μαθητών ανά ψυχολόγο (συχνά 3–4 σχολικές μονάδες ανά ειδικό).
  • Έλλειψη επαρκούς επιμόρφωσης στην ειδική αγωγή και την ΔΑΦ.
  • Περιορισμένοι πόροι και ανεπαρκής συνεργασία με εξωτερικές υπηρεσίες ψυχικής υγείας.

Προτάσεις για Ενίσχυση του Ρόλου τους

  • Θεσμική κατοχύρωση της τακτικής παρουσίας σχολικού ψυχολόγου σε κάθε σχολική μονάδα.
  • Εξειδικευμένη επιμόρφωση στις διαταραχές νευροαναπτυξιακού φάσματος.
  • Αύξηση συνεργασίας μεταξύ σχολείου και κοινότητας (ΚΕΔΑΣΥ, ψυχίατροι, κοινωνικές υπηρεσίες).
  • Προγράμματα πρόληψης και ενδυνάμωσης για όλη τη σχολική κοινότητα.

Συμπερασματικά, ο σχολικός ψυχολόγος είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για τη στήριξη των παιδιών με ΔΑΦ, όχι μόνο σε επίπεδο μαθησιακής προσαρμογής, αλλά κυρίως στην ψυχοκοινωνική τους ενδυνάμωση. Η συστηματική και ουσιαστική παρουσία του στο σχολείο μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά σε ένα περιβάλλον όπου η διαφορετικότητα δεν είναι εμπόδιο, αλλά ευκαιρία για συλλογική πρόοδο και αμοιβαία κατανόηση.

Σαμαρά Ευαγγελία

Ψυχολόγος

 

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Aiello, R., Ruble, L., & Esler, A. (2017).National study of school psychologists

use of evidence-based assessment in autism spectrum disorder. Journal of Applied School Psychology, 33(1), 67–88. DOI: 10.1080/15377903.2016.1236307.

Splett, J. W., Fowler, JF., Weist, MD., McDaniel, HM., & Dvorsky, MV. (2013). The

critical role of school psychology in the school mental health movement. Psychology in the Schools, 50(3), 245–258. DOI: 10.1002/pits.21677.

Σχετικές Αναρτήσεις